wtorek, 22 grudnia 2015

Zakupy w $$ jeszcze w Polsce, czyli moja przygoda z Aliexpress.com :)

Witajcie!
Dzisiaj chciałabym zmienić temat na zakupowe dolarowe chińskie szaleństwo. Piszczie co o tym sądzicie, lubicie zakupy? Uważam, że większość czytelników mojego bloga to w większej mierze część żeńska, więc pewnie lubicie zakupy ;))

Ze strony Aliexpress com korzystam od początku tamtego roku, pamiętam jak jeszcze wymieniałam złotówki na $$ w cenie poniżej 3zł! Super to brzmi, co nie? Szkoda, na dzień dzisiejszy średnia dolara to 3,96zł, nie jest to pocieszające dla osób które są w Polsce a chcą kupować w $$, natomiast zarabiając w $$ fajniej przywieźć jakąś kasę do Polski:)

Skąd aliexpress? Pewnego razu zaczęłam przetrząsać internet, skąd "buticzanki" na facebooku mają takie repliki a i tak naliczały sobie co najmniej 100% marży, (między innymi torebki znanych firm).
Znalazłam Aliexpress czyli - detaliczne zakupy z Chin z darmową wysyłką.

Na aliexpress można znaleźć wszystko, dużo sprzedawców allegro zaopatruje się własnie tam. Plus zakupu na aliexpress - niższa cena, minus - czas oczekiwania (czasami jest to 10 dni, czasami 40- tak zazwyczaj, zdarza się, że przesyłki się gubią w tranzycie (rzadko kiedy mi się zdarzyło, a jak już coś się zgubiło, to rzecz która kosztowała może 1 lub 2 $) Droższe przesyłki od około 4 $ wysyłane są listem rejestrowanym, który bez problemu można śledzić w internecie.

Ochrona Kupujących na Aliexpress działa w 100% lepiej niż na allegro, na allegro działa tyle. Co wcale. Powiedzmy, kupujesz sukienkę, płacisz 10$ ze swojej karty kredytowej, pieniądze przetrzymują właściciele Aliexpress aż do czasu kiedy nie potwierdzisz, że sukienka do Ciebie przyszła, jak potwierdzisz, wtedy sprzedający Chińczyk otrzyma Twoje pieniądze. Jeżeli zdarzy się, że sukienka ma niezgodne wymiary z tabelą produktów, lub jest złej jakości, lub nieprzyszła wcale (zazwyczaj masz 60dni na potwierdzenie otrzymania) Wtedy trzeba otworzyć spór ze sprzedającym opisać problem dodać zdjęcia i zaproponować ile chcesz żeby chińczyk Ci oddał, możesz wnioskować o całość, lub o jakąś część. Chińczyk ma 5 dni na odpowiedź, jeśli nie odpowie w tym czasie kasa wraca do Ciebie (ta wnioskowana) lub może odpowiedzieć, że nie zgadza się wcale na zwrot pieniędzy lub zaproponować Tobie mniejszy zwrot. Jeśli odpowiedź chińczyka Cię nie satysfakcjonuje - wtedy - eskalujesz spór do menagerów Aliexpress i wtedy Oni oceniają ile $$ dostaniesz zwrotu. Super Sprawa.

Na aliexpress kupiłam dużo rzeczy między innymi zegarki, ubrania, pendriv-y, torby, rzeczy do kuchni, telefony, case na telefon, lakiery hybrydowe, oraz różne dżety, mogłabym wymieniać dłużej....

Jeżeli zamawia się droższe rzeczy - trzeba liczyć się z podatkiem VAT lub cłem. Urząd Celny nie zawsze zatrzyma paczkę, mi wiele razy urząd celny zatrzymywał paczki, ale po dwóch dniach je zwalniał bez opłaty. Miałam po prostu szczęście :-)

Kolejny plus aliexpress - jeden z większych na każdej aukcji jest procent zadowolenia z produktu, produkty powyżej 90% w moim zdaniu są dość ok. Oraz.. na każdej aukcji w której dokonane są już oceny sprzedaży za jednym kliknięciem możesz sprawdzić realne zdjęcie produktu od użytkowników z całego świata.

Zaczęłam od bezpłatnego konta walutowego w T-mobile, dawniej jak zakładałam te konto był to Alior Sync. Do konta walutowego dostałam również bezpłatną kartę kredytową.

Moje przykładowe zakupy :


Sukienka, za oszałamiającą sumę - 7$ (moje zdjęcie)




Pędzelki,(24sztuki) zdjęcie ze strony, w realu wyglądają identycznie ;) 9,99$


Ostatnie zdobycze gumowy Case, około 2,7$ Plastikowy, około 1,7$ :)



Mam nadzieję, że post się spodobał! ;-)
_______________________________________________________________________
A u mnie.. pakowanie na całego, mam już dość, ciężko spakować swoje rzeczy w 23kg - smuteczek. Chcę jeszcze pare walizek.. Czy ktoś mi odda miejsce w swojej walizce? Rok.. to nie dwa tygodnie wakacji ;))




2 komentarze:

  1. pierwsze slysze o tej stronie! ale musze Ci powiedziec, ze mega mi sie podobaja plecy tej sukienki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super post! taki inny niż zwykle, podoba mi się! Już tylko 2 dni i lecisz! <3 Będę tęskniła za nocnym spamowaniem, trzymaj się tam kochana! <3 :*

    OdpowiedzUsuń