środa, 11 listopada 2015

~~ Match 22 ONLINE SCAMS ~~

City, State: Thousand Oaks, CALIFORNIA 
Gender and Age of Children: Male-6 
Pets: Dogs,

(Źródło internet)


Lokalizacja Marzenie, niedaleko Malibu, kalifornijskie ciepełko.. no kto by nie chciał...

Co się okazało, ludzie którzy kryli się za tym profilem najprawdopodobniej byli oszustami, poprzez kliknięcie że są zainteresowani daną AuPair pozyskiwali jej adres email,

Ja od razu napisałam na adres email który był podany w profilu, że fajnie, że są zainteresowani, czy nadal są zainteresowani, bo ten match wszedł na profil i od razu zszedł. Nie dostałam żadnej odpowiedzi.

Natomiast dzień lub dwa później dostałam maila od Pani imieniem Sarah Ch., byłam zdziwiona, gdyż nie kojarzyłam w ogóle o kogo chodzi, w mailu było napisane, że są z Californi i są zainteresowani mną, że chcą rozmawiać, ogólnie nic się nie zgadzało, mail ani imię i nazwisko z tamtą rodziną. Postanowiłam imię i nazwisko tej Pani wkleić w google i wyskoczyły strony własnie z Online Scams, postanowiłam nie odpowiadać na Jej maila, po co? Nie było sensu. Wiem, że niektóre dziewczyny z polskiej grupy na facebooku też miały taką sytuację, niektóre zostały ostrzeżone przez biuro, ja nie. 

Jak widać, rodziny trzeba sprawdzać też samemu, nie można mieć pewności że oglądają nas właściwi ludzie.

Kolejna sytuacja, na facebooku są przeróżne grupy, gdzie Host Families szukają właśnie Aupair, postanowiłam raz napisać do takiej Pani w odpowiedzi dostałam bardzo długi list, rodzinka chyba z jednym dzieckiem w San Francisco, z podanym numerem domu, można było sobie niby wszystko sprawdzić, dalej w odpowiedzi od tej Pani było napisane, że jeżeli chcę się zdecydować na match z nią to mam czuć się zobligowana do zapłacenie 1300$ za bilety, a później jej agent z agencji się wszystkim zajmie.

Mimo tego mało pozytywnego matchu, wiem, że chcę wyjechać. 
Mimo wszystko trzeba być ostrożnym i nie podejmować pochopnych decyzji,
Trzeba też pamiętać, że Host Family nigdy, ale to nigdy nie powinna prosić was o żaden transfer pieniędzy, a jeżeli tak się stanie trzeba to szybko zgłosić do swojej agencji.
Pozdrawiam ;-)

3 komentarze:

  1. A tak blisko mnie ! :( Szkoda, bo jedyna Polka jaką znam mieszka 1h drogi ode mnie :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Californio, przybywaj, bardzo bym chciała ciepełko ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Będzie jeszcze nie jedna Cali :D

    OdpowiedzUsuń